måndag, januari 21, 2008

Fokus.

Då jag gått in i träningsperiod har jag också valt att "get on the wagon" som det heter "over there". Så det blir inte så mycket spånken och så den närmsta tiden, men jag är ok med det. Har en målsättning som gör det mycket lättare.

Det som däremot är kul att höra är meningar såsom:
-Jaha, så du ska vara tråkig ikväll?
Menas det alltså att jag ca 90% av tiden är tråkig eftersom jag inte är full? Då är alltså alla vi tråkiga på jobbet och när vi kör bil?

Sen måste man ju ha alkoholproblem om man slutar dricka ett tag. "Har det blivit för mycket på sistonde?" Nej, inte direkt, men som den vise Mr.Andersson en gång sa:
-Man kan inte supa som vi gör och förvänta sig några mirakel med träningen.
Och så enkelt är det.

Men tro mig när jag säger att jag inte kommer ge upp förrän jag nått målen (jag har 2) och varje gång du tvivlar på min beslutsamhet, eller fäller en kommentar så stärker det bara mig.

Det finns underliggande mål och anledningar också, men dem tar vi en annan gång.

4 Comments:

At 4:55 em, Blogger max said...

försvar, försvar, försvar.

Är man på förfest eller ute och inte dricker så är man oftast tråkig så är det och det vet du.

 
At 1:23 fm, Blogger max said...

Vill dock ge dig cred för målmedveten träning..

 
At 1:59 fm, Blogger Martin said...

Oftast....inte alltid.
Och vid det här laget borde du veta att jag inte är som alla andra.....^^

...och tack.

 
At 7:05 fm, Blogger Simon R said...

Vad och vem är det som säger att man alltid är nykter när man kör bil?
//Det blir roligare så

 

Skicka en kommentar

<< Home