tisdag, januari 15, 2008

Jag ska fan döda den jäveln!!!

Det började som en vanlig dag. Frukost, jobb osv. Inget speciellt hände och dagen fortgick. På eftermiddagen var det dags att säga på återseende till en vän som ska iväg på en längre semester och vi säger väl som alltid - god tur.

Så blev klockan 19.00, laddningen hade börjat ca 18,30 med en del Metallica. Väl på plats fortsatte Metallica hamra på i lurarna och blicken mörknade succesivt inför vad som var på väg att hända.

19.25 befann jag mig utanför salen med en av mina favoritlåtar på när det gäller träning - Metallica's "Dyers eve" från den eminenta skivan ".....and justice for all".
Fokusen var total och för mig själv sa jag tyst:
-Vem jag än kör med idag så ska jag fan döda den jävlen. Krokarna kommer smälla så hela salen stannar upp och undrar vad fan det var som hände.

Så väl inne i salen hittar jag mitt offer. Han är jämnbördig i längd, men lite smalare. Även fast det var ett tag sen sist så är det det vanliga. Lite uppvärmning, teknik också kör vi.
Jabbar - Går att smälla på, men är inget kraftslag.
Uppercuts - Går att smälla lite, men pga de flesta håller mitsarna (de man slår på) fel, är risken för skador inte värt det.
Sen kommer vi, efter ca 25 min till en klassisk jabb-hook combo. Inget flashy, men varje krok träffar just så rent som jag vill. Varje krok ger den där känslan av styrka. Varje krok är en återgång till vad vi en gång varit - mordiska barbarer. Varje krok är en urladdning där all skit inom mig går från höften, upp i axeln, nedför armen och ut i knogen.
Det smäller på och jag vägrar bli trött. Blodsmaken kommer, men de fortsätter att hagla. Killen håller upp bra - fuck him!
Med 25 min kvar av passet har jag blodsmak, kan knappt lyfta armarna och andas häftigt.

Avslutningen är en combo där man byter partner. Dvs, det kommer nån liten Märta-Lotta med fin teknik, men lika mycket krut i slagen som en av mina fisar känns det som.
Min tur, och en lika liten madam har oturen att hålla mitsarna för krokar det sista som sker. Fuck her, nu ska det smälla. Och visst fan gör det det.

Passet är slut och efteråt infinner sig den där tröttheten som gör en snudd på apatisk.....men på ett skönt sätt.
Metallica har börjat passet och får äran att avsluta med "Nothing else matters" vid extra-strechen.

Fan vad jag gillar boxningsträning.

Här är Metallica's "Dyers eve" för dig som är oinvigt. En av de mest furiös av deras låter (se också Damage inc. från Master of puppets skivan) där texten och melodin är magisk, speciellt om man ska träna. Om det inte är din musiksmak så har du texten här