onsdag, augusti 22, 2007

Varma ämnen.

Nu ska vi kamma av all skit som ingen säger. Varför? Dennis Miller, höst, trötthet, saker som går sönder och vad du än känner passar dig.

Irak. USA gick som vanligt emot världen, men fick i alla fall bort en diktator. Men att försöka sälja att de gjorde det för världens bästa=kemiska vapen är ett hån. Om det inte var oljan så borde de gå in i Zimbabwe och avsätta Robert Mugabe.
Eller så kan det vara oljan. Vad gäller Saddam så kan jag inte gråta över dödsstraffet. Eller att han inte blev dömd för alla sina brott.
Enda problemet nu är att komma på hur man ska omvända folk som har en religion så djupt rotad i kulturen att ekar ser ut som sugrör nedstoppade i sand.
Ge mig ett krig så visar jag dig vilka två religioner som strider. Men så desillusionerad är jag inte så att jag tror att det kommer hända att religionen försvinner. Det kommer däremot vara anledningen till nästa stora krig.....tyvärr.

Aktiv dödshjälp. Enda skillnaden mellan nu och för 50 år sen är att vi har lärt oss att förlänga livet. Men om tex hjärnan är död, så är du död. Låt den som dött gå den ljusa gången på ett värdigt sätt. Att ligga och ha en maskin som andas åt dig är INTE att leva.

Abort. Igen, religiösa fanatiker som hävdar sin åsikt. Den där 15-åriga tjejen som blivit våldtagen av 4 killar får jävligt svårt när hon ska förklara för sitt barn en dag vem som är pappan, eller om den där underbara natten då den lilla ängeln blev till. Idioter som säger till andra människor hur de ska leva ger jag inte mycket för. Klart det ska vara lagligt.

Jantelagen. Hur mycket vi än vill tro att vi har patent på avund så tro mig, killen som står i mittranden på en gata i Hollywood och säljer apelsiner svär också på vägen hem över alla jävlar med mobilen limmad på örat och en latte i handen medans de rattar sin nya BMW när han får åka svettig buss med stans pack.
Samma avundsjuka som alla de (oftast tjejer) som klagar på att nån tjej i Slitz eller vad det nu kan vara som har silikon. Att klaga på silikon är som att klaga på snabbmat - det är här för att stanna, get used to it.
Jag hade en tjejkompis för några år sen som en dag berättade att hon opererat sig eftersom hon var lång och smal med rätt små bröst. Efter operationen kände hon sig mer kvinnlig och gladare över det. Ska då din avund få ta ifrån henne att hon gillar sig själv lite bättre? Igen, folk som ska säga till andra hur de ska leva.

Men det är väl så det ska vara. Är jag miserabel ska hela världen veta om det och rulla runt i samma skittunna tills jag är redo att kliva ur. Alla ni kan högaktningsfullt dra åt helvete. Har du inget bra att säga, håll för fan käften.
Folk kommer göra saker som du kanske inte håller med om, men så länge det inte skadar eller påverkar dig, vad är problemet? Vill nån bli pissad på, riskera livet snowboardande en glaciär, eller ha på sig ett par rosa shorts på gymmet - låt dem.

Till sist är jag så jävla less på allt tjafs om hur synd det är om minoriteter. Det är synd om kvinnor, invandrare, tjocka människor och fan vet allt. Men vad är skillnaden om någon blir orättvist behandlad? Oavsett om denne är en minoritet eller majoritet så är det skit. Kulmen och beviset för att vi daddar minoriteter var när nationalsången inte fick sjungas på skolavslutningarna eftersom det hade en rasistisk prägel då några rakade nötter sjungit den lite för högt några gånger.

Så per definition skulle alltså vi kunna få Basshunters "Båten Anna" bannlyst om vi bara kunde hitta en rasistisk eller kanske tom en öppen chauvinistisk falang att lära sig låten och sjunga den vid varje möte?
Att skära av sig näsan för att dölja ansiktet har aldrig passat så väl in som i just det här fallet.

Vi behöver fan ett krig så att vi får en starkare nationalistisk känsla. Det är där det ligger. Vi har blivit så tama, att vi inte riktigt bryr oss längre. Och med nationalism menar jag att vi enas under en flagga och inte letar efter vem som är 1:a, 2:a hands eller kvarts-invandrare/svensk.....whatever.

Jag skulle kunna fortsätta, men jag är nöjd....för den här gången.