onsdag, augusti 08, 2007

Jag och Tom Hjelte

Förutom att han har blivit kallad importerad asiatisk skvallerkärring och att han är pedo så har vi en sak gemensamt from nu - en ute och inne lista. Så här är min:

Inne:

*Cykla. Det går fort, pulsen går upp och adrenalinet flödar. Också det klart skönaste och snabbaste sättet att ta sig runt stan.

*Facebook. Jag tackar och hatar Simon R och Max som introducerade denna sida.

*Att vara ute. Sommaren börjar lida mot sitt slut och då måste man passa på att njuta av vädret.

*The Stone roses - "I wanna be adored". Flashback från en svunnen tid då jag tyckte låten var ok. Nu är den sommarens softa låt #1. Revival var ordet.

*Corona. Fick ett ordentligt uppsving efter USA-resan och är nu oumbärlig.....nåja.

Ute:

*Att jobba. Efter en sejour sen mer eller mindre mitten av maj har nu verkligheten kommit till byn. Nu fattas bara mörkret så man kan börja supa igen.

*Vädret. Vi hade 1 bra dag och 2 hyfsade dagar på Gotland. Resten var piss. Sista två dagarna regnade det KONSTANT! Semester i Sverige är verkligen ett hazardspel.

*Att det har börjat läcka på min toalett och en eventuell renovering kan visa sig oundviklig. Dessa brukar heller inte direkt komma med en reaprislapp om vi säger så. Svar på måndag.

*Alex Schulman. Jag kan inte bringa mig till att tycka det han gör är bra. Efter flera försök med hans blogg och kolumner måste jag ge upp. Slutledningen är att han är hype-kändis, dvs ligger på ca 12-13 min av de 15 just nu. Bevisa mig fel Alex. Om det är någon tröst så är han bättre än Tom Hjelte i alla fall.