onsdag, juli 25, 2007

Doyle Brunson

Den sjukaste titeln hittills, men ack så akkurat. Norrbaggar......hat-kärlek har aldrig varit ett så relevant uttryck.
Titeln skall härledas till orden denna poker-legend yppade, vilken jag enbart känner genom filmen Rounders:
-You can't lose what you don't put in the middle.

Dubbelnegation, jag vet, men likväl så sann. No guts, no glory skulle man också kunna säga. Fan att man ska fega ur ibland. Ungefär som att safe-spela tennis och vinna på motståndarens misstag.
Det andra han sade, vilket jag också minns av samma anledning som var:
-Ingen spelare kan med lika exakt precishet återberätta sin största seger, men kan med en minutiös beskrivning förklara EXAKT vad som hände när han åkte på sin största förlust.
DÄR har du din punkt. Vi se det negativa så långt före det positiva.
För er som känner mig så är alternativet "förlora" inte direkt ett som jag använder eller fröjdas i att använda om det inte är på den givande sidan.
Som vanligt har bloggen sina begränsningar. I will say this - winning isn't everything.....it's more.
Och den värsta förlusten är när du förlorar mot dig själv. Vilken värdig motståndare man själv är.......

Shit - damn - motherfucker
"D'Angelo"