fredag, augusti 31, 2007

Jävla lampförsäljare!

Hela historien börjar för ca 2 veckor sen då jag tog mig till Wardenhoffs Elvaruhus på Sveavägen. Jag behövde 3 nya lampor till min halllampa. Jag hade varit så förutseende att jag tog med mig en av glödlamporna och visade upp den. 3 nya glödlampor - ca-ching.

Väl hemma monteras allting, om än med några svordommar och allt funkar. Det blev dock lite ljusare i hallen och en lördageftermiddag dör hela lampan. Det visar sig då att jag fått 35 watts-lampor istället för 20 watts, vilket är max.
Mycket irriterad cyklade jag igår torsdag tillbaka till butiken. På kvittot stod det också att 7 dagars öppet köp var butikens regel och de dagarna hade ju gått ut.
Hela vägen dit förberedde jag mig på en kaskad av svordommar och annat för att gå in i rollen som arga kunden.

Inne butiken är inte säljaren (Andreas) på plats, men damen jag talar med hämtar honom.
-Oj, jag vet inte hur jag kan ha gett dig de här. Självklart byter vi ut dem så du får 4 nya.
-Men, jag köpte ju bara 3.
-Vi bjuder på den fjärde. Om du vill kan du komma in med lampan så får jag titta på den och kanske fixa den. Antagligen är det transformatorn.
-Ööööh, ok, tack.

Idag fredag åkte jag då in med lampan ca 14.30. Svaret löd:
-Vi har lite att göra idag, men på måndag är den senast klar.

Efter ett gym-pass avklarat ca 15.40 finns det meddelande på mobilen:
-Hej, det här är Andreas från Wardenhoffs. Din lampa är klar och du kan hämta den i butiken.

Lampan hämtades, debiterades 0 kr, trots en hel del trugande om att få betala.

Det här var nog det bästa kundbemötandet jag fått i en butik i Sverige....NÅGONSIN!
Men va fan, jag fick ju aldrig skälla på någon. Inte förklara hur inkompetenta de är och att jag minsann ska bojkotta deras butik. Jävla Andreas!
Det ligger en latent utskällning på lager i mig och jag behöver nån att skälla på.....NU!!

(Det skall dock sägas att jag inte testat lampan än)