fredag, mars 09, 2007

Rödvin och ulltofflor

8 mars - säger dagen dig någonting?

Hade inte en aning om att det var internationella kvinnodagen, men det är det tydligen.
Vad jag förstår så är dagens syfte att lyfta fram diskrimineringar och andra orättvisor mot kvinnor. Am I right?
Inget snack, det är illa att lika löner inte gäller. Bröstcancer är hemskt och det är jordens avskum som våldtar tjejer.

MEN, vad hände då med mansdagen? Nej, jag skämtar inte alls. Några av följande siffror är lite höftade, men inte långt ifrån sanningen.
*85% av alla misshandelsfall begås mot män och den stiger i demografin 18-25 år och antalet fall är långt fler än antalet våldtäkter.
*Prostatacancer. Ungefär lika vanligt som bröstcancer - vart är det blå bandet?

My point. Det är inte såååå synd om kvinnor som det ges sken av. Vill man gräva djupare så borde det finnas internationella, -invandrardagen, -pensionärsdagen, -småbarnsfamiljedagen, -tjocka personerdagen.........ska jag fortsätta?

Det är därför dagen känns överflödig och mer manifesterar självömkan och bekräftar kvinnors underlägsenhet snarare än att belysa problemen.
Sen har vi den riktiga magvändaren som sitter sämre i min hals och maggrop en än shot absint - Feministiskt initiativ.
Att de fick så mycket publicitet är en skam för svensk massmedia. Hade de ens någon objektiv punkt på sitt program? Nog om dem, jag mår illa.

Tänker itne gå in på vardagshändelser där en mans och en kvinnas uttalanden leder till två helt olika svar tex att en kvinna bejakar sin sexualitet medans en man är en kåtbock. Vi lämnar det vid det exemplet. Tro mig - jag har fler.

Visserligen har min blogg startat många globala processer, men jag tror inte den biter på hardcore feministerna så dagen lär kvarstå. Ska testa med rödvin och ulltofflor nästa år.......självklart bag in box.

5 Comments:

At 3:58 em, Anonymous Anonym said...

Jag vill bara säga att då det var en kvinnodag igår så har JAG, Alexandra Bäckström iallafall kommit på en helt egen MANS-dag, Den blir på Söndag. Känns hel rätt! Då får du ett stort grattis från mig. /A

 
At 3:59 em, Anonymous Anonym said...

Alex The MAN dagen!!!! Det ska den heta! SÅ JÄÄÄÄLA PÅ!

 
At 4:50 em, Anonymous Anonym said...

Tack för igår!

Gå nu raka vägen och köp ett blått band på apoteket, En tjuga ba!
/Alex

 
At 1:14 em, Blogger Simon V. said...

Hörru din tomte!

Varför finns det inte länkar på din sida till mig och maxen och juden!
svagt!
funderar på att ta bort dig från min om det ska fortsätta så här =)

och var är Simondagen?
VAR ÄR SIMON?
HÄR ÄR SIMON!

 
At 5:58 em, Blogger Martin said...

Vet inte hur man länkar.....the end.

Simondagen? Jag är skeptisk. Ska man sitta soffan i kallingar och dricka Jäger då, eller?

 

Skicka en kommentar

<< Home