tisdag, februari 27, 2007

Stark som fan!

Det började som vilken annan måndag som helst. Snooze in i det längsta. Frukost on the go och en cola ca 08.20 för att kvickna till eftersom mina smaklökar fortfarande avskyr kaffe som Max avskyr Robert Lauls blogg, dvs det går att stå ut med i nödfall, men jag undviker det om jag kan.

Lunchen blev en belöning i sin enkelhet. Varmt och mycket är parollen och då är det chili con carnen i Kungshallen som är "the shit". Visserligen en enkel måltid, men Latino Cajun har ändå spetsat till den med bra tillbehör. Satt som en smäck.

Sedan kommer frågan om vad som står på träningsprogrammet och det är alltid en process eftersom obeslutsamheten hänger ihop med tillgängligheten på pass. Boxningen börjar inte förrän 1,5 timme efter jobbet slutar och spinningen en timme.
Sagt och gjort - det blir att gymma lite bara.
Kommer igång med 10 min rodd som uppvärmning och det känns bra. Kör en lagom cirkelträning eftersom träningen legat på is ett tag.
Varje set går bra och man börjar komma igång. Ca 16.45, 30 min in i passet känner jag mig oövervinnlig. Med lätta steg går jag till receptionen och plockar ut en plåt till spinningen. 1 timme svett, musik och jävlar annan......men jag är stark.

Väl på cykeln inser jag att det är ca 4 månader sedan detta senast skedde, men till min glädje är det precis som att cykla.
Kör på ca 80-85% eftersom det vankas basket både tisdag och onsdag, men det fanns krafter......jag var ju stark.

Kvällen rundas av med en husmanskost middag i form av potatis, korv, ägg+tillbehör.......ibland är man stark.

Ps. Hela bloggen kom till bara för att jag skrattade åt att köra spinning var precis som att cykla......dubbelt roligt........it's just like riding a bike, ha ha ha......och lite pga den sköna känslan av att känna sig stark Ds.

1 Comments:

At 9:54 em, Blogger max said...

Din humor är bra torr ibland..
:)

 

Skicka en kommentar

<< Home