måndag, februari 19, 2007

Heeeelt sjukt

Att vara sjuk suger.
Du förvandlas till en eremit och den sjuuuukt mest upphetsande delen av dagen är när posten kommer.
Det som är surt för mig är att jag vänder dygnet sjuuuukt snabbt.
Min dygnsrytm är från 12-03 och det är sjuuukt jobbigt att ställa om när man ska ställa om.
Sjuuuuukt skönt med att vara sjuk:
*Sova ut
*Daytime TV. Finns en del godbitar man annars missar
*Äta mycket glass

Sjuuuukt av med att vara sjuk:
*Frossa när man ska sova
*Snyta sig tills näsan känns som att den ska brinna upp
*Isoleringen
*Kan inte träna eller lira boll


Summeringen lyder alltså - bli inte sjuk.
Och med min fars predikande ord efter att ha talat om ekonomi och dagens priser hör jag dem fortfarande.
"Bara man har sin hälsa så ska man vara lycklig."

Sjuuuukt sant.

Dagens/veckans/månadens låt
Nas - Let there be light

4 Comments:

At 11:59 em, Blogger max said...

Jag bjuppar på en stänkare för att få dig i form, vad sägs om lördag?

 
At 12:08 fm, Blogger max said...

var ute och gick nu alldeles nyss och risken för att bli sjuk ökade med ungefär 400% då det är ca 62 grader minus just nu. Satans vinter!

 
At 1:50 em, Blogger Martin said...

Stänkare? Lördag?
Bajsar björnarna i skogen?

Och jag har bara ett ord till dig vad gäller kylan: Långkalsonger!!!

 
At 6:02 em, Blogger max said...

Min näsa rinne roch jag har ont i halsen. Verkar illabådande för lördag men visst fan ska vi ta en stänkare.

Huset, Stoffo och Kinesen är på vad det verkar.

 

Skicka en kommentar

<< Home