torsdag, februari 01, 2007

9 månader

Nej, jag är inte gravid.....tror jag i alla fall.
Det är ungefär så länge sen jag kunde vakna en dag utan att ha någon skavank eller skada. Det har gått från rygg, till baksida lår, till stukad fot och stukat finger, till rygg och nu nu axel.
Ok om jag kunde röra mig som vanligt, men nu är det problem att ta på sig jackan utan att känna smärta.
Egentligen kan jag ta smärtan, det är inte det. Det är de begränsningar som följer. Styrketräna - går knappt. Basketen går att köra, men rörelsen är begränsad.....osv.

Det summeras helt enkelt ihop till många bäckar små att alltid vara lite begränsad.
De senaste gångerna jag träffat min far har han alltid predikat att oavsett vad som händer i livet eller hur mycket pengar man har, så ska man alltid vara glad så länge man har hälsan i behåll.

Nu börjar jag förstå vad han menar.