torsdag, mars 08, 2007

Keep ya head up!

Det är inte medgång man ska döma en person, utan i motgång.
Och det är just i motgång som man behöver sina vänner.

Efter min numera klassiska 1.15 min match fick jag detta SMS från en kompis/lagkamrat
(Han)"Gör som 2pac"
(Jag) "Vad, fejka min egen död och bli rik?
(Han)"Keep ya head up"

För er som inte vet så är det en av hans tidigare låtare från albumet "Strictly 4 my N.I.G.G.A.Z" och en soft skön låt. Titeln gör ytterligare ord överflödiga.
Jag tror inte jag hade gått ut den kvällen om det inte hade varit för det SMS-et. Till slut blev det en lyckad kväll.

Nu i helgen hade jag ett liknande scenario. Hade innan en tillställning förvarnat om att jag kunde bli sen. Var inte på strålande humör, men inte nära helgen innan. Jag skickar då följande meddelande ca 15 innan vi skulle ses på lokal.
(Jag) Kom just hem. Ska duscha, sk*** och ta en stadig sen är jag på g.
(Vän) Kom igen, skärp dig. Öka!

Den som tror att detta gör någon mer motiverad att skynda sig utan att ens ta reda på anledningen till förseningen tror fel.
Det blev också därefter en ganska ljum tillställning för min del. Blev lite besviken på skickaren och vi bytte inte särskillt många ord under kvällen.

Så till nästa gång: Det kan vara värt att förlora slaget om man vinner kriget och högmod går före fall. Och kom ihåg, oavsett vad som häner - keep ya head up!

2 Comments:

At 3:15 em, Anonymous Anonym said...

Hmmm, du tror inte att skickaren blev ganska besviken av din sena ankomst? med tanke på att det var en ganska speciell dag som han och flera had elagt ner ganska mycket tid på? Lite svårt att kasta sten slap osv... Lite svårt att läsa tankar... Men från min sida. Jag ber om ursäkt och vill du prata vet du att han alltid finns där för dig.
Keep ya head up!

 
At 1:42 fm, Blogger Martin said...

Jag var väl medveten om vad det var för dag, men jag hade en del saker att reda ut och tiden tillät inte att jag infann mig tidigare.
112 var ditt nummer va? ;-)

 

Skicka en kommentar

<< Home