fredag, februari 09, 2007

Några axplock

Tänkte här kamma av några av de citaten (skräll att jag gör det) som kantat åren som gått.

Scenario: Studenen 199x. Har varit på studenfest kring KTH och har nu röjt Sturegatan.
Plats: Hotel Lydmar
Martin: 18 år
Kvinna 40+ (i entrén): Ursäkta. Man måste ha skäggväxt för att komma in här.
Martin: Ja du uppfyller ju kriteriet så jag får väl vänta.........

Scenario: Uteplats nån gång på 90-talet.
Plats: Monnet tror jag
Martin: x antal år ståendes i baren med stukad fot
Full kille som ska beställa: Jag kan inte stå så bra på den här foten.
Martin: Inte jag heller.

Plats: Högis, Sälen 2006/2007
Martin: Har druckit Jäger och är inte redo att ta skit
Scenario: På väg till nattbuss nyårsafton 2006/2007 ca 02.30. Martin är tvungen att plöja sig fram genom en folkhop som också vill på samma buss. Det är kallt, Martin är förbannad för att bönderna inte kan sköta den enkla ekvationen "du får en bricka - jag får en jacka". På väg genom folkmassan hörs:
Bonde: Du, har du hört talas om att stå i kö?
Martin: Har du hört talas om att komma från Stockholm?

Plats: Korsö, midsommardagen 2005. Midsommarafton har spenderats på Sandhamns hotel, nedervåningen.
Scenario: Fullt ös med levande musik och en jävulsk massa sprit hela kvällen.
Martin: Jävligt bakis på en filt i solen med en återställare i handen.
Thomas: Fan, det var rätt sjysst på Sandhamn igår. Fan vad fulla vi var och vilket ös det var på live-bandet.
Martin:Hade dom live band?

Plats: Kungsgatan, Monnet, 1995
Scenario: Har dagen innan kommit hem från Kreta efter en hård vecka. Ouzo och öl har intagits vid Trekantens vattenbryn från ca 15.00. Tiden nu 20:50 (inget inträde innan 21:00)
Vakt: Hur mycket har du druckit ikväll då?
Martin: Schvet inte. 3 öl
Vakt: Äh kom igen. Lite mer är det väl ändå?
Martin: Närå. Jag är schäker. tje öl.......(svajar lite)
Vakt: Aaah, är du säker på det. Kan det inte vara lite mer?
Martin: Äh, jag kommer inte ihåg.



Plats: Jobbet, idag
Scenario: Frukost på fredagar. 3 olika sorters juice. Martin har vätskebrist pga vätskeintag med Simon Sampras.
Martin: Finns det någon juice kvar?
Kollega 1: Ja det ska finnas i kylen. Har du märkt att man inte kan sluta dricka juice när man börjat?
Kollega 2: Det är för att det är så mycket socker i den.
Martin: (tyst) Eller så kan det var något annat..........