onsdag, oktober 04, 2006

Fötter, fötter, förbannade fötter!

Jaha, så var det dags igen. Kryckor, elastisk linda och foten i högläge.

För er som är noviser betyder det alltså att foten är stukad.....som vanligt. Denna gången ej så allvarligt, men ändå så pass att det krävs kryckor några dagar.
Började bara tänka, eftersom tankarna svävar när man har all den här fritiden. Folk får alltid frågan:
-Om du fick ändra en sak på dig själv, vad skulle du göra då?
Läppar, bröst, panna and so on brukar svaret bli. Jag skulle så lätt välja ett par nya fotleder. Du förstår säker varför.

Saker som suger förutom själva smärtan:
*När ska jag börja spela igen? Rehab suger
*Att behöva gå 4 gånger fram och tillbaka till köket bara för att ta in middag
*Att duscha är ett helt projekt
*Du kan inte bära en varukorg när du handlar utan måste lägga allt i ryggsäck och förklara för de som arbetar där varför

Listan kan göras lång, men det där är topp 4 just nu.

Men det som verkligen gör att kokpunkten nås är följande kommentar:
-Du ser vad farligt det är med sport.

Det är också farligt att dö av hjärtinfarkt vid 45 för att man är en kärlfysisk katastrof eftersom den enda fysiska aktivitet som repeteras är handen till munnen med massa mat.

Sådär, jag får inte säga det till någon, men nu vet du vilket svar jag tänker varje gång jag hör orden.

Tillbaka till soffan.

3 Comments:

At 1:17 em, Blogger Simon V. said...

nej nej dumsnut!
det är inte sporten som är farlig. det är bara du. och att basket aldrig kommer anses som en sport, eller farlig för den delen heller.
i det här fallet:
don´t hate the game,
hate the player.

du börjar bara bli gammal. ge upp!
börja med bridge eller något annat som passar dig och dina fötter!

 
At 4:04 em, Blogger Simon R said...

Alltså- det där med "handen till munnen"? Är det när man suger av sig själv?? Jag fattar inte...

//The one and only

 
At 10:16 em, Blogger max said...

I feel your pain, man.

kryckor är inte kul någonstans.

har någon förresten sett mina kryckor efter Stoffes och Mickes examensfest?

 

Skicka en kommentar

<< Home