tisdag, september 12, 2006

Semester!

Aaaaah, äntligen.
Den där gula fina Bodingtonsburken har stått där som en U.S open pokal i kylen senaste 1,5 veckan. Ska jag ta den idag? Nej, håll ut. Idag då? Självdisciplin man, självdisciplin!

Så äntligen blev det torsdag. Cyklade en 30-40 min tur för att verkligen förtjäna den lilla kalla. Och vilken skön seger det sedan blev. Vad vann jag då? Inget mindre än 2,5 veckas semester. Det är som med sex, när man inte får det, vill man alltid ha det. Och jag har det.
(red anm. Hade istället för har, eftersom texten är skriven post-semester)
Smolk i bägaren var dock att resan till sydligare breddgrader avbokats pga......reasons unknown. Don't care, didn't ask. Hade nog bara blivit ännu surare om jag fått anledningen.

Så det blev att hänga i stan med ca 15 grader i snitt på dagarna med en solglimt då och då. Nedåttjack säger du? Icke säger jag. Det blev tennis, softa bruncher, allt från en enkel öl på uteserveringen till helkvällar i dekadensens tecken och icke att förglömma - många sköööön timmars skönhetssömn.
Många har då ifrågasatt hur jag spenderade min lediga tid med frågor i stil med:
-Men, har du inte gjort något och bara sovit bort dagen?
Svaret? Ett tveklöst JA. 3-4 dagar "sov jag bort dagen" gick upp sent, åt lite och slöade sedan bara bort dagen med nån film/spel/bok e.d.

Ponera att jag sagt att jag mediterat 2 av de timmarna jag sov, vad hade reaktionen då blivit.
-Ooooh, du måste verkligen vara centrerad och i fas med universum, bjabba bjabba.
Inget ont om meditation, men om du kunde känna den energi och ro jag känner efter att ha vilat upp mig så skulle du verkligen förstå.
Allt är en tolkningsfråga och lek med ord.

Hur många gånger har du önskat att slippa ställa väckarklockan? Jag gjorde det i 2,5 vecka.........FREEDOM!!!!

Kunde semestern varit bättre? Självklart. Jag kunde ha köpt en trisslott och vunnit ett par miljoner och åkt till Maldiverna. Men hur skulle jag då kunna få min ultimata kycklingtallrik när jag ville? Eller kunna sticka iväg och lira basket? Hey, jag skulle åkt innan du hunnit säga "sex laxar i en lax-aks" (fan, kan inte ens skriva det rätt) men nu vann jag ju inte eftersom jag aldrig köpte lotten.

Regret is a waste of time och gräset är.........ska jag fortsätta?

Sov gott!

3 Comments:

At 12:52 fm, Blogger max said...

Låter skönt mannen!

Att slippa ställa klockan är en
I-landslyx som bara det är värt en hel blogg.

Ner i saltgruvan igen..
:)

 
At 1:47 em, Blogger Simon V. said...

länge sen jag var här, men fan mannen. du blir bara bättre och bättre på att skriv!
entourage baby!
i don´t wanna go back to new york!

 
At 9:39 fm, Blogger Simon R said...

Jag kan det här! Gräset. ANdra sidan. Å. I got it. Gräset på andra sidan är en å. Nej. Nu vart det fel. Vi försöker igen.

Gräset går över ån. Nej, vafan.

KOMIGENNUDÅ- Gräset är på andra sidan ån. Nä? Eller? det låter lite bekant? Vad skulle det heta annars? //Simon- pluggat på lite ordstäv.

 

Skicka en kommentar

<< Home