söndag, april 09, 2006

Snö faller........men inte jag.

Ibland får man infall. Vissa bra, vissa dåliga. Vad som föranleder dem varierar, men det viktigaste är att man följer dem. Live and learn.

Det senaste brukar iofs hända lite då och då och vad som föranledde det den här gången är en lång historia med kort tråkigt slut.
Vad är det: Vitt.

Japp, det är dags att avstå från ljuv skummande dryck, svalkande mai tais och ljuva drycker som serveras i kupa. Som vanligt kommer glåporden som gränsar till hån, "du klarar det aldrig", "VARFÖR?"?
Ja varför? 2 söndagar i rad har jag gått upp före 12, jag har varit och tränat och gjort oändligt mycket mer än klassiska "bakis, cola, pizza".
Och när jag väl bestämt något sådant här ska det krävas något väldigt, VÄLDIGT speciellt för att jag ska ändra mig.

Så det finns monetära fördelar och fysiska fördelar, vad är då nackdelarna?
Det är jäääääääävligt gott med en kall öl ibland. Speciellt i sällskap med glada vänner. Det är därför jag gör det här nu. För i sommar när grillen åker fram vid ett vattenbryn......LOOK OUT!

Släpp hämningarna loss det är vår. Go with the flow!

1 Comments:

At 1:10 em, Blogger max said...

Kanns javligt onodigt..

 

Skicka en kommentar

<< Home