fredag, mars 10, 2006

Decision collision.

Vilket svårt liv vi lever, eller hur? Varje dag, beslut hit, beslut dit. Vatten eller, mineralvatten? Ringa eller SMS-a? Stanna eller gå?
Det kommer ner till beslut, men vi gör dem till slut ändå.
Självklart finns det statistik på hur många varje person gör per dag, men det är helt irellevant. Kvantitet slår aldrig kvalitet!

Det är just när det kommer till kritan och det blir ett kännbart beslut. Där sållas agnarna från vetet (*slap*, jag vet (internhumor))
*Ska jag ringa och göra slut med min flick-/pojkvän, eller ska vi försöka igen?
*Ska jag säga till chefen att jag inte håller med, även om det antagligen resulterar i något dåligt för mig själv?

Nu kanske just du har lätt för dessa två, men de är då bara exempel. Fler kan säkert hittas, men poängen är bevisad.
Som mycket annat här i världen tror jag på "learning by doing"........sex, need I say more?
Lär man sig ta svåra beslut lär man sig också att göra bra sådana.
Ibland kan dock beslut som när de rullas upp i huvudet och verkar otroligt bra, vara riktigt dåliga........har jag hört.

Men för att avsluta med ett citat från "the great one" (vet du inte vem det är är du inte min vän, ha ha):
-Jag har missat 100% av de skotten jag aldrig sköt.

Att inte ta ett beslut är också ett beslut..........

1 Comments:

At 7:33 em, Blogger Simon V. said...

Beslut är till för att ångras!
There is no such thing as a second chance!
Att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter!
I slutändan är det bara en själv som avgör om ditt beslut var rätt. Sen är det upp till dig hur du vill vara som person.Så länge du gör det med hjärtat.

 

Skicka en kommentar

<< Home