torsdag, oktober 07, 2010

Dags att ge upp

Va? Vad är det du säger? Ge....upp? Jag tror inte på det.
Ok, ok, hold your horses. Får jag säga VAD det är jag ger upp innan du spårar ur?
Jo, det jag tänkte säga innan jag blev avbruten var att jag nu ger upp min "inget busskort"-streak.
Det har gått nästan 6 månader sen jag köpte mitt sista busskort.
På det har jag alltså tjänat ca 3500 kr (räknar av för några bussremsor och enstaka resor som gjorts)
Det känns ändå rätt bra plus att jag fått en hel del motion på köpet.

Varför jag gör detta är rätt simpelt, det blir kallt i Sverige på vintern. Visst, det GÅR att cykla året runt, men jag finner ingen glädje i att ge mig ut på cykeln när det är -20, plus att mina däck som är ca 1 tum breda inte gillar snön.

Vi ses i sommar Bettan!

Ps. Jag vet att jag inte tjänar, utan sparar 3500 kr, men jag ville bara se om du skulle haka upp dig på det genom texten. Ds.