onsdag, september 15, 2010

Kluven

Det här är nog första gången som jag är lite kluven vad gäller vilket parti jag ska rösta på.
Anledningen är att polariteten mellan partierna drastiskt skiftat. Det är inte längre lika stor skillnad mellan blocken.
Sen tycker jag inte att någon partiledare är avsevärt mycket bättre än någon annan.

Jag har börjat luta mot det röd-gröna eftersom mina värdegrunder är närmast deras. Men samtidigt är jag för kärnkraft och där går det tvärtemot deras politik.
Varför jag är för kärnkraft? Det är den renaste energin som går att få med ny teknik. Men eftersom Sverige inte kunnat enas om vi ska satsa på det eller inte, så är vår teknik förlegad.
Ny kärnteknik använder varken berikat uran eller kylbassänger, vilket gör den mycket säkrare och bättre för miljön.
Att bara säga att det skall avvecklas och att vi ska satsa på annan energi är lite för vagt.

4 dagar kvar....vi får se.