tisdag, november 17, 2009

Fan, vad var det jag skulle skriva?

Jo, att vara sjuk.
Förra veckan var jag riktigt krasslig, vi snackar "skjut mig" sjuk.
Det roliga och ett tydligt tecken på vad som är på allas läppar är att när jag kurerat mig och återvänder till verkligheten följer alla dialoger de här fyra raderna till 99%.
Jag: Jo, jag var riktigt krasslig förra veckan.
Vän: Jaha, svinifluensa alltså.
Jag: Nej, bara en kraftig förkylning.
Vän: Jag tror det var svininfluensa.

Att detta har blivit ett sådant vardagsbegrepp och definiering av sjukdom är skrämmande.
Jag tror inte att det spelar någon roll om jag skulle komma med armen i mitella. Dialogen skulle ändå bli.
Jag:Jag bröt armen för en vecka sen.
Vän: Jaha, svininfluensa alltså.
Jag: Nej, armen är alltså av och jag har gipsat den.
Vän: Jag tror det var svininfluensa.

Kan man vaccinera emot indoktrinering?