torsdag, september 04, 2008

Det där jävla Cooper testet. (red. anm. det är pip-testet jag gjort, inte Cooper)

Det är ju så att jag på min fritid dömer en del och i detta ingår att du på försäsongen går en repetitionskurs och eventuell fys om du vill döma de högre divisionerna.
I år tänkte jag ge mig på de högre divisionerna och då står Mr. Cooper i vägen.

För er som inte gjort testet så är det 1720 meter löpning där 20 meter betas av en längd i taget, totalt 86 längder alltså. De första 15 lapsen är lätt joggning.
Sen blir det succesivt värre och de sista är riktigt, riktigt jobbiga.
Grädde på moset är att min korsrygg av någon anledning alltid värker som f*n när jag kör testet och har gjort så sen jag gjorde det första gången för 15 år sen.
Varför? No idea, men så är det.

Mitt råd till dig, gör ALDRIG Cooper test om du inte måste. Gissa om jag unnade mig en delikat måltid som belöning till mig själv? Man behöver det ibland.
Bra jobbat! Tack!
Självhypen är här......för att stanna.

Säsongen för spel har också dragit igång och jag parrar bort allt nu genom att säga att det gått bra. Några missar här och där, men inga stora fel. Det är också med en ung kalv på grönbetes glädje som jag stiger ut på planen. Hoppas det håller i sig.

Blev lite dagbok över det hela, men ibland får även en sådan sida plats här, dock ej för ofta. Det finns för mycket att irritera sig på och skriva om för att göra detta till en dagbok.
Tex. faktumet att det är så förbaskat svårt att få tag på en flaska Nando's wild herb peri-peri sauce.
Får hetta till det genom att se den spanska rysaren Rec......återkommer med betyg.

Adios amigos.