lördag, augusti 30, 2008

Barnprogram på 70-talet

Kapten zoom var Anders Linder som åkte runt och titta på vår värld. I det första avsnittet tar han reda på vart bajset tar vägen, det säger väl det mesta.
Här är introt.




Tårtan....jag vet inte vad jag ska säga om Tårtan. Sjukt på så många nivåer, men ändå rätt kul nu när man är äldre.



Vilse i pannkakan är min bild av Staffan Westerberg. Ett ex till mig har jobbat som barnflicka åt honom och han var fortfarande speciell sådär 20 år efter pannkakan/lillstrumpa och de andra. Men pannkakan tar priset. Hur kunde vi överleva dessa intryck och bli normala (nåväl) människor?? Ett mysterium.



Alla dessa klipp har fått mitt att nå konklutionen att ALLA som var mellan 15-55 under 70-talet rökte på. Din mamma, min moster, någons farbror....ALLA!!!!
Nu för tiden är vi bara höga på tanken om oss själva och kapitalet, men då var det puff-puff-give som regerade. Just D skrev om 80-talet och där har vi också ett och annat snedsteg, men jag tror 70-talet tar priset ändå.
Vad var det som hände? Var jag där? Hade jag kul?
Det är 3 frågor man ställer sig dagen efter en fylla. 1 januari 1980 ställde sig nästan två generationer samma fråga - men om ett årtionde.

3 Comments:

At 11:05 fm, Blogger max said...

shit vad storpotäten är läskig fortfarande.

 
At 8:14 fm, Blogger Martin said...

Jag tycker det mesta är läskigt.....förutom refrängen i Kapten Zoom melodin.
När han sjunger om att det "hoppar och far" eller vad det är, låter det heeeelt galet.

 
At 10:57 em, Blogger max said...

Barnprogrammaen från när vi var små har skadat oss alla mer än vad staten och kapitalet trodde var möjligt.

 

Skicka en kommentar

<< Home