onsdag, april 23, 2008

Slutspel

I lördags drog slutspelet i NBA igång om du missat det. Mitt kära Lakers spelade på söndagen och matchen visades på TV4 sport. Det blev en högklassig match där Pau Gasol och inte Kobe Bryant visade vägen.
Igår var det också spel, men då 3 mot 3 på KFUM.

Lite få spelare, men det blev ändå bra spel. Det var en sån träning där allt började grymt bra. Allt görs under kontroll och de flesta beslut blir rätt. Men allt eftersom blir det mer vatten än vin och med avgörande matchen vid 7-7 ligger laget under med 7-9.
Då läser yours truely försvaret rätt två gånger i rad då weak side försvararen fuskar av sin spelare på pick and rollen och jag hittar spelaren som är fri för att han fuskar två gånger. Enkelt sagt, jag läste spelet rätt och vi vann.

På cykeln på vägen hem jämförde jag kvällens träning med slutspelet och hur det handlar om att man justerar sitt spel i slutspelet. För mig själv drog jag en liten paralell till kvällens träning.....en väldigt liten, men kände mig ändå rätt nöjd. Jag var......glad.

Jag ville säga att det låter konstigt, men efter att ha pratat med flera vänner så kan jag kreditera uppsvinget i humör till att solen visat sig de senaste dagarna. Rätt många har haft en humör dip och det är de 5 månaderna av mörker som är boven i dramat. Det känns dock som att dvalan är över och snart blir det rosé i solen igen efter en skön dag av basket, bad och sol.

Sedan en sjuk grej. Igår gjorde jag rent en lampknapp (torkade med trasa) och kände mig oerhört nöjd med mig själv. Galet...........

2 Comments:

At 11:22 em, Blogger max said...

Rosé.. har inte fattat den grejen.

Antingen vill man ha rött eller så vill man ha vitt. Inget mittemellan.

 
At 4:47 em, Blogger Martin said...

Well, jag har inte fattat bisexualitet, men så är det - vissa lirar för det laget. Giriga jävlar säger jag.....

Ibland får man, som det så bekant heter, släppa det.

 

Skicka en kommentar

<< Home