söndag, april 20, 2008

Jag och min skruvade hjärna.

Jag skrev att allt jag kommer på att skriva känns som deja vú. Men i det här fallet är det en medveten handling eftersom den här låten ligger så klockrent etta på min lista över mest spelade låtar på min iPod. Jag lägger bara länken här eftersom mitt estetiska sinne inte vill ta ifrån denna bloggen dess thunder genom en stor bild mitt i den. Det här blir mer en "his mind poured out on paper" grej, men det är väl då som veritas visar sitt skygga ansikte.

Det är kemiskt bevisat att det är en ämnesbrist som gör dig bakfull och oavsett hur många cola du dricker eller pizzor du äter så består den i viss form. Det är därför jag försöker undvika att fatta beslut "dagen efter". De brukar generellt vara impuls beslut frammanade av ångest eller viljan att reda ut något. Ironin i det hela är att summan blir något sämre än utgångsläget så därför gör jag det jag är bäst på.....ingenting.
En icke-aktion är också en handling.

Sedan måste jag bara med full kraft sparka in en öppen dörr. Men det går så jävla stick i stäv med borgarnas politik när Kristina Axén-Olin avgår för att "priset är för högt" och det är rätt för familjen.
-Nu får jag den tid för oss som vi så väl behöver".

Hur många "vanliga" människor har inte alkoholproblem men måste ändå jobba när måndagen kommer? Dubbelmoralen är så överväldigande att det gör mig förbannad. Gör som jag säger, inte som jag gör-mentaliteten är en sån örfil i ansiktet på svenskarna och det förstärker bara min känsla att borgarna är hycklande svin.
Med det har jag inte sagt att det röda blocket sitter på höga häster och aldrig gör fel, men det är definitivt the lesser of two evils.
Det skulle vara intressant att se vilket avgångsvederlag hon får och hur länge det löper.
Den lilla kommunisten i mig fick lite syre där - tack.

Och för att varva ner och lägga ett positivt skimmer över tillvaron ska jag säga att jag älskar Filip just nu. Varför? Jo, därför att han bringade den goda nyheten att han har mitt vita Kobe Bryant linne som jag glömde i hallen för ett tag sen. Just nu får han bli pappa till mina barn om han vill.

En lite intressant sak hände idag när jag skrev på msn. Jag kom på mig själv när jag berättade för en vän vad gårdagen renderade i. Inget speciellt, bara en återspegling. Men när jag talade med en annan vän utelämnade jag detaljerna då det hade känts som skryt att berätta samma sak.
Alltså, samma ord, men två olika tolkningar......food for thought.

Till sist, om det var oklart eller rådde några tvivel om det.......

JAG KAN FARMOR/TREA/SMEKA/DRICKA/HOPPA OCH BLOGGA........ALLA!!!!!




......om det var oklar.