lördag, april 19, 2008

Är du du? Är jag jag?

Vet inte om jag börjar bli galen, eller om det verkligen är så att jag varit det hela tiden, men det känns som att jag har skrivit allt när jag kommer på något att plita ner här. Deja vú....galet.

Mitt dilemma är att jag inte kan vara JAG med en person just nu och det stör mig. Det är inte så att vi är ovänner, absolut inte, men jag är tvungen att gå emot mina naturliga instinkter vilket gör det lite.....krystat för min del. It's like a staring contest between two kids from the old neighbourhood......and I can't speak first.

Det är alltid intressant när man nämner personer ur verkliga livet i ett sammanhang. Oavsett om det nämns namn eller inte så kanske någon tar illa vid sig för att de känner igen sig eller om man är nyfiken på vem det kan vara.
Att ha sitt namn på internet är lite obehagligt för vissa. Speciellt om man har ett ovanligt namn eller om det är ett forum med olika människor.
Comfort zones är väl det jag kan relatera till. Det var dels ett begrepp som nämndes när jag var säljare, men det används också i basket.

Vad det avser är alltså ett tillstånd då en person får agera som den vill och känner sig trygg....nästan hemma. Men kommer vi utanför dem blir vi ofta defensiva och osäkra.
Så om någon känner sig stött eller utpekad här så kan jag bara säga att det är med flit! Det är DIG jag är ute efter. Hela världen kommer snart känna till dig och vad du har gjort.

Fan, sorry Ma....eeeh, jag menar du som gillar fotboll. Ironi funkar inte i text.