torsdag, december 27, 2007

Till eller från?

I rådande stunder där många av mina vänner beger sig iväg till alla möjliga hörn av världen har återigen tanken om att sälja lägenheten florerat upp. Det är en lös tanke som jag tidigare fått, men aldrig materialiserat mer än i nån minut. Dock i ljuset av händelser som nyligen skett, skulle en resa vara perfekt.
Men det som sen slog mig var frågan "reser jag till något, eller ifrån något?"

Det otvedtydiga svaret blev att jag reser ifrån något och då erinrade jag mig om en USA-resa för några år sedan. I och för sig var resan bokad, men jag åkte iväg under allt annat än optimala förhållanden. Det resulterade i att resan blev sisådär och vid hemkomsten sprack ett av de bästa förhållandena jag haft. Det var som att lägga alla problem på is.
You can run, but you can't hide. Alltså är det bara göra som med en oerhört tråkig middag - ta dig igenom skiten och fokusera på målet. Just nu är mitt mål lite diffust, men skiten är desto mer konkret.

Men om alternativet är det ovanstående eller att ge upp - ja då tror jag du vet vad jag väljer.
Mina två största rädslor, förutom att dö då, är att falla in i normen och att börja ge upp. Det är inte så att jag medvetet gör saker bara för att undvika detta, men om en tanke formas och frågan "skulle någon annan göra det här?" kommer upp så bemödar jag mig inte ens att ge det någon vidare eftertanke.
Ibland kanske det renderar i att jag i min iver förbiser detaljer såsom eventuella negativa effekter av en plan eller att den/de som jag inkorporerar i planen kanske inte är lika med på planen.
Det är väl en av mina brister och jag jobbar på det. Men å andra sidan - fan vad tråkigt att vara komplett.

Så jag ligger kvar här i min skitgrop, kontemplerar mina alternativ och gör mig så bekväm som möjligt. Sa du nåt? Jag tyckte jag hörde nåt....