onsdag, november 14, 2007

Information overload

Det har inte blivit nåt de senaste dagarna. Jag vet inte riktigt varför, men tesen utgår ändå ifrån att jag har haft så mycket input att när det väl kommer till kritan så har det blivit en flaskhals av bokstäver, tankar och utsvävningar.....sen har jag inte druckit nåt nämnvärt senaste veckorna och som alla vet så är ju det inspirationskällan #1.

Så det blir lite lösa tankar och observationer.
--------------------------------
Jag har nu läst 3 olika recentioner av Alicia Keys nya skiva och det bådar gott. Som vanligt synd att singeln dödas på radio och TV (även fast jag knappt nyttjar de två medierna, går det inte att undvika)
Det roliga är att den ene klagar på att det inte är någon nyskapande skiva, medans andre välkomnar återgången till det enkla soundet.
--------------------------------
Jag har haft jäkligt dåligt med energi över lag. Träning, lite mindre sömn eller att det börjar bli mörkt och vetskapen att det ska vara så de närmsta 5 månaderna är nog kombinationen, men mestadels det sista.
--------------------------------
Jag tänkte skriva en blogg om att jag är lite less på att ofta få vara den som initierar event med mina vänner. Vad händer? Dagen efter blir jag bjuden på en tillställning. Mitt glas var inte ens halvtomt igår btw - usel dag.
--------------------------------
På sistonde har jag blivit påverkad av mina tidigare livsbeslut eller snarare bristen på dem och det irriterar mig. Jag vill inte ångra något eftersom det är slöseri med tid liksom spekulerande i "tänk om", men vetskapen om det går ej att förneka.
--------------------------------
Andra basketträningen idag. Ökade takten något i rörelserna och det gick bra. Skottet satt bara sådär ända tills en tidigare spelar i klubben kom och sköt på samma korg. Då började skotten droppa som om jag hetat Steve Kerr. Kan fan inte stå och langa upp brickor när ligan kollar - vad trodde du?