söndag, oktober 21, 2007

Enzo Mayol och jag

Faktum är att jag inte kan erinra mig om exakt när det hände, men det var nån gång för länge sen, nästan som i en berättelse. Filmen "Det stora blå" har präglat mig under min tid här på jorden. Det roliga är att jag identifierar mig med bägge. Ibland är det lite "Bah, as I was saying earlier, I am the world champion free-diver......" och det blandas med "Today at lunch, you asked me if I had any questions".

Dessa två diametrala sidor av mig har nu titta fram och skapar lite problem.
Jaques-sidan säger: Gör inget, hon är i en relation.
Enzo-sidan kontrar: Men inte i en bra sådan efter egen utsago.
Att sedan slänga in djävulens advokat i det hela gjorde inte direkt underverk om vi uttrycker det milt.

Så som vanligt sitter jag på två stolar, joddlar lite och beställer in några Moscow mules med 3 droppar angostura bitter (rekomenderas varmt till alla mina etilytiker där ute)
Det är et intressant liv man lever, det händer onekligen saker i parti och minut.
-I know when the sea is ready and when she isn't. And today she's is.
-You dive at your own risk.
-Ah, bravo.