söndag, mars 09, 2008

Låt dom leka sitt jävla krig......

Nu är det säkert en och annan som hållit andan i väntan på vad blog-killen ska skriva om kvinnodagen. Så, här är det:
-Låt dom leka sitt jävla krig.

Detta är alltså helt otippat ett citat från Repmånad där Loffe Carlsson pratar om befälen på repmånaden. Och jag har väl lite samma inställning. Om världens kvinnor vill manifestera mot alla orättvisor, låt dem gör det då. Alla har rätt till sin åsikt, bara dem inte kör ner den i min hals oförhappandes.

Men som jag tidigare tagit upp så finns det alltid något grupp/falang som blir förfördelad. Lika lön är ett rimligt argument. Men att det finns för få kvinnliga chefer är ett tveeggat svärd i mina ögon. Beror det på att kvinnor blir förfördelade av de grupper av manliga chefer som gaddar ihop sig, eller beror det på det faktumet att det inte finns tillräckligt kompetenta kvinnliga chefer?
Eftersom jag inte har mer kött på benen i frågan låter jag det bero, men det är en intressant frågeställning.

Det roliga, eller snarare tråkiga är att det finns en annan sida av det myntet. Jag har tidigare nämnt det någon gång, men siffrorna i vårdnadstvister är skrämmande ur en manlig synvinkel. Detta pga av en förlegad MANS-syn vad gäller vård av barn.

"Män är sämre på att ta hand om barn än kvinnor."
Om detta sägs i ett fikarum skrivs det av med ett löjes skimmer och orden "ja, men det är ju så" följt av ett lite osäkert bifallande skratt. Det är ok att skämta och säga något sådant.
Men om man sedan i nästa mening säger:
"Kvinnans plats är hemmet för att ta hand om barnen."
Då blir det ramaskri och ord som "mansgris" och "chauvinist" kommer som ett brev på posten.

Sen vill jag bara poängtera att ingen är en större feminist än jag. Jag älskar alla kvinnor, hell dig kvinna. (Förutom dem som trakaserar mig på Facebook och ringer mitt i natten för att jävlas)

Så hell dig o kvinna, du gudabenådade kreation, vars fel och brister endast är en fjärt i jämförelse med den manliga förtryckarmekanismens egofixerade brakskit.

.......my words coming out of Tylers mouth, he he.