lördag, februari 02, 2008

Vad fan!!!!

Just när jag börjat återgå till vardagen och för ett tag glömt att vi har Prins John huserande i riksdagen kommer denna nyhet.

Det är så irriterande att läsa sånt här då det döljs som ett försök att minska bostadsköerna, när det egentligen bara handlar om ren och skär ekonomisk segregering. Det har ju alltid varit ett manifest hos borgarna att alla ska få äga sitt boende, men nu ska de också bestämma VART du ska ha detta boende.

Oavsett vart man bor, tror jag inte någon skulle acceptera en hyreshöjning av denna magnitud. Och det som verkligen toppar av det hela är kommentaren "....uppenbarligen är beredda att betala mer än dubbelt så mycket för sitt boende".

När jag köpte min lägenhet började jag leta i närförorter i tron om att det var billigare, men i slutändan visade det sig att månadsavgift+ränta i stort sett blev densamma då avgifter utanför tull är högre, men lånet lägre och vice versa innanför tull.

Ordet missnöjesregering avspeglar missnöjet med den sittande regeringen innan valet. Men när borgarna får makten gäller det känslan under hela mandatperioden.

Som tur är kan jag ta det lugnt ändå. I värsta fall kanske jag får sälja nån av mina bilar eller kanske huset i Frankrike. Eller så avskedar jag min butler......