fredag, december 07, 2007

På tur.....

Go west!!!!!
Jajamensan, snart är det dags att bege sig till det förlovade landet i väst. Om du tippade L.A så är du inte ute och cyklar, det skulle kunna vara det. Men nu pratar vi om det ANDRA förlovade landet i väst - Norge.

Det är de små skillnaderna som gör det där.
-Husker du ikke? (hörs ofta dan efter)
-Du vaer ju akkurat stygg på byen igår da.
-De blir morsomt på forspielet ikveld.

Och i ett land där en öl inte kostar en månadslön utan ca 50 norska med damer som använder ord som stygg (ful) forspiel (förfest) i parti och minut kan man inte misslyckas. Sen om det rundas av med ett välbalanserat och ljuvligt klingande "ha de" så är kvällen räddad....kanske t.o.m över.

Så väskan är laddad med förnödenheter som skall räcka både i bilen och på byen, (i stan) är det nu bara några vibrerande minuter kvar innan svarta blixten, numera silverpilen rullar in och färden mot det förlovade landet börjar.

-Oh, jag vet inte hur det ska gå det här (sägs med en ganska menlös värmländsk dialekt)
Jag ser fram emot:
*Den nya roadtriplåten. Chauffören, till lika ägaren av bilen är rätt kräsen när det gäller musik och jag har redan hypat låten som "it"-låten. Det är Postgirobyggen, dvs norges svar på Björn Rosen-what's-his-name, Jeg aer ikke full, jeg aer beautiFULL. Jag tror det blir en hit.
*Burger King i Karlstad. En klassiker. Ok, kanske inte ser fram emot, men det att äta där är ett sätt att säga "nu är vi på väg".
*Sky baren i Oslo. Den obligatoriska, men alltid lika trevliga Caipriñan där är ett måste på lördagen.
*Dolly Dimples. Också ett måste på lördagen.
*Mina vänner där. Posten hamnade oförskämt långt ner, men om du tror att jag bryr mig mer om en hamburgare än mina vänner.......hmmmm.

Kameran är laddad, väskan är med och grabbarna är på - who could ask for anything more?
Kan nog bli ett av de schvettigaste fotoalbumen på fb sen?

Ha de...............