tisdag, juli 17, 2007

Rehabilitated?

I have to remind myself that some birds aren't ment to be caged. Their feathers are just too bright.
And when they fly away, the part of you that knows it was a sin to lock them up, does rejoice.
But still, the place you live in is that more drab and empty now that they're gone.
I guess I just miss my friend.

Jag tror inte det är själva handlingen i filmen som gjort att den fångat de flesta jag känner i sitt nät. Det är de små delarna som bygger ett pussel med väl valda orden och scener som portioneras under filmens gång.
Det är underligt det där med citat. Vissa kan inte klämma fram två om så deras liv hängde på det. Jag tror jag kan varenda replik (peppar, peppar) i ett halvdussin filmer.

Så mina vänner, vi fortsätter på den inslagna vägen. Vad är jag ute efter denna vecka?

2 Comments:

At 7:58 em, Anonymous Anonym said...

Kan bara vara Nyckeln, va?

PS. Synd att du inte förmådde erkänna ditt Inter under press! Men det är klart - Judas ljög ju tre gånger, inte en...så det gills kanske ändå inte? Jag slår ett slag och hyllar dig samtidigt för ditt härliga medsupportande! A winner is always a winner!

 
At 11:36 fm, Blogger Martin said...

Du har så rätt! Klart det är "Shawshank redemption" (Nyckeln till frihet)
Den var dock lite lätt så det jag kan bjuda på är en bokstav nästa gång vi lirar gris.

Medgång, motgång.....com si, com sa. Så länge man har en öl i handen är väl resten trivialt?

 

Skicka en kommentar

<< Home