onsdag, juli 04, 2007

När du har ett leende på läpparna

Det här är nog första bloggens om inte inleds med ett manifest eller kraftigt utlåtande.
Som du kan ana av titeln så är det inte en av "doma dära" bloggarna.

It's been spawned from joy. (Det låter bättre på engelska även om glädje är ett fantastiskt uttryck)

Eftersom jag sedan en viss tid blivit ansatt av vänner pga min brist på information så känner jag mig förpliktigad (om än med viss ironi) att härleda titeln till något eftersom efterföljande frågor skulla vara än mer plågsamma.

Men nu kommer tråk-killen in. Det är inte SÅ roligt. Mitt skeva leende har sitt ursprung från två för ögat rätt banala saker.
Det första är lätt - Oasis "Talk tonight"

För alla er som dömt ut gruppen efter Morning glory......lyssna. Klassisk låt i andan av Wonderwall och Live forever. Sen att låten heter "Talk tonight" gör ju inte saken sämre.
Återkommer till Gallaghers (Man C fansen btw) senare.

Det andra tecknet, som för det otränade ögat skulle verka som ett turskott i krysset (Zlatan mål i 91 min i korta hörnet mot...sorry Max, Ungern?) är ett mästerverk i artisteri och glädje vilket var det som hände ikväll.
Det sjuka är att den som avbokade vårat spektakel i Rålambshovsparken, är nog den som vi har att tacka ikväll. Hur kan boven bli hjälte?
Nå väl, om det intellellektuella geniet Linda Rosing kan bli en taleskvinna för ett parti.....ja, du förstår.

Hur som helst. Den unisona känslan av att ha kul är få förunnat. Eftersom vi som vanligt skrattade både högt och hjärtligt hela kvällen så kanske det var vårt fel? Tja.....igen den där j***a Max, men han sa det, ironi funkar inte i text.


*Att vi kan ha kul även om det inte är "normen", dvs inom ramarna för uppförande inför publik
*Glädjen att få veta att man alltid kan förvåna sina vänner, även när de tror sig kunna dig ut och innan.
*Men framför jä.....attans, allt, att jag kan se tillbaka på det med ett leende värt en kung.
Underskatta aldrig ordet glädje. Den kommer sällan och i små doser till de fattiga, men på något sätt har den förlorat sin lyster. Glädjen, leendet och den varma känslan.
Om du inte har den - I pity you
On du inte har den, men vill ha den, så är vägen är aldrig för brant eller smal. Fortsätt
Om du har den......vill du ha en vän så ring.

I slutet av dagen är det fortfarande bara en hund. Men glädjen består.

Mina vänner ikväll - tackar hjärtligast. Mina vänner imorgon - ni har numret. Mina vänner sernare - tro mig, jag har inte glömt bort er.

Till sist..............vry naiiiis. Sexy times, how maaach?

Happy times.

1 Comments:

At 12:41 fm, Blogger max said...

Tack själv.

Ungern, si.

 

Skicka en kommentar

<< Home