söndag, juli 01, 2007

Teknikens under

Igår prövade jag något nytt. Jag laddade ner en låt från cdon. Alltså inte en skiva utan en enskild låt.
Allt är frid och jag får tom ett bonusspår för 30 spänn.

Men det är här det börjar. Eftersom jag gärna vill lyssna på låten i min Ipod så försöker jag självklart flytta över den.
För er som inte är bekanta med Itunes vilket är det vanligaste programmet man använder för att lägga in låtar i sin Ipod så är formatet inte i MP3, utan alla låtar läggs till i ett separat bibliotek och måste då konverteras så de kan läggas in.
Här kommer det sjuka. Det går inte att konvertera låten, utan, håll i dig, jag måste ladda ner låten IGEN från Itunes för att det ska funka. Dvs jag måste betala för den låten jag redan köpt en gång till.

Och för att strö lite extra salt i såret går inte låten att kopiera till MP3-spelare eller telefonen heller.

Wilmer X ekar i bakhuvudet:
-Du kan glömma dina ensamma stunder, du kan lita på teknikens under.

Så sant, så sant. Jag var ensam förut, men nu har jag min frustration här med mig.

2 Comments:

At 9:15 em, Anonymous Anonym said...

Bränn ner låten på skiva och för sedan över den till Itunes.. Så brukar jag göra fast omvänt!

 
At 6:04 em, Blogger Martin said...

Tack för tipset.

 

Skicka en kommentar

<< Home