lördag, juli 07, 2007

It's like wiping your ass with silk.

Voulez vous cherchez la rue pas du mal pain riche.
Meningen betyder ingenting egentligen och det är väl lite av poängen.

Du behöver inte kunna franska.
Du behöver inte förstå franska.
Du behöver bara uppskata och älska språket.

Jag var på ett fik nära jobbet igår för att avnjuta en god lunch. Bakom disken står då en söt liten dam och tar beställningen. När hon sedan vände sig om mot kocken/ägaren och förmedlade beställningen lät det fantastiskt.
Straxt efter utbryter en diskussion om gud vet vad, men att "cursa ut" någon på franska måste vara det coolaste man kan göra. Jag ska fan lära mig franska bara för att kunna göra det. Och nej, då räcker knappast ett enkelt "merde".

Eller så får jag ta snabbkursen och googla "cursing in french". Känner du mig så vet du vilket alternativ det blir.

Hur som helst så är språket grymt coolt men kommer ändå bara tvåa i tävling bästa språket. Men det beror enbart på yttre omständigheter. Lång och trogen tjänst och glada minnen gör att ett annat språk ännu är ohotad etta. (nej inte svenska. Vårt kära språk är inte med i denna tävling)

Vilket språk det är? Gissa.

5 Comments:

At 11:55 em, Anonymous Anonym said...

Gissar på American wannabe English

 
At 5:00 em, Blogger max said...

Borde vara engelska men spanska kan vara en dark horse i sammanhanget..

 
At 6:54 em, Blogger Martin said...

Just när man tror att ens vänner kan en så visar det sig att man fortfarande har några skrällar på lager.

Jag trodde Mackan skulle ta Norskan efter alla sköna roadtrips.

Men om Frankrike låg inom bil-avstånd skulle ordningen med största sannolikhet vara omvänd mellan de två, om än hårfint.

Akkurat!

 
At 9:27 fm, Blogger max said...

ska inte skylla ifrån mig men jag uppfattade det som om det gällde svordomar.

jeg tjönner icke ka du siger.

 
At 10:18 fm, Blogger Martin said...

Jag blev faktiskt lite förvånad att du inte klippte den. Var nästan på väg att lägga in en "Max får inte svara" rad eftersom oddset var ca 0.13 på at du skulle svara norska.

Men norska svordommar? Går det ens att låta arg när man svär på norska? :D

 

Skicka en kommentar

<< Home