torsdag, maj 24, 2007

Som Thomas Ledin sjöng.....

......det blir en dag på stranden.

Kalla Buds, den sköna vyn över Santa Monica beach (sanden och havet då, inget annat) och en sval brist som alltid verkar smyga sig in från väst sådär på eftermiddagen är vad som väntar.
Aaaah, my home away from home.

Om bara några få timmar kommer svarta döden (numera silverfärgad om jag inte minns fel, men Max bil kommer alltid kallas för det) och skall föra mig några mil norrut där US Airways sedan skall ta över och föra mig till fjärran land.
På vägen över skall det hårda kämpandet med iTunes tas i bruk då iPoden nu är fulladdad med musik och serier. Flygvärdinnorna kommer knappast behöva oroa sig för att gå sysslolösa under turen.

Det största problemet jag har just nu är hur jag ska kombinera ambitionen att njuta av en kall öl på stranden och ratta Caddilac till och från denna magiska plats.
Men i nästa stund klingar 2005 års mantra "det löser sig, det gör det alltid" och vips så är det störtsa problemet om jag ska beställa en eller två gin tonic när planet är i luften?
Ja ja, det löser sig......

Vänner, romare, kamrater......våra vägar skiljs temporärt, men i ett svagt tillfälle lovade jag tydligen att vidarebefordra information och bilder från resan på detta forum.
Självklart är jag en man av mitt ord, så ha länken under favoriter HÖGT upp - glädje är att vänta.

Tills våra vägar korsas igen, auf wienerschnitzel.

Ps. Jag vill bara ge ett stort tack till Simon som tagit på sig ansvaret för min blomma/palm (obs, singularis) medans jag är borta. No good deed goes unpunished ;-) Ds.

2 Comments:

At 9:55 fm, Blogger max said...

svarta blixten..om jag får be.

Ha det så himla bra nu.

Vilket datum var det du kom hem?

 
At 11:31 em, Blogger Martin said...

Kärt barn har många namn.
Tack för skjutsen, det var kö till månen när jag kom in så kön på Valhallavägen spelade ingen roll.

Lördag 16/6 dimper jag ner på Arlanda från Philly och då vankas det powerbreakfast, skön dag på gärdet och en riktig Hallabaloo-fest. (Det lär finnas lite glädje med i bagaget)

 

Skicka en kommentar

<< Home