söndag, maj 20, 2007

Jävla fattiglappar

Nu är señor lite smått upprörd.

Det kanske låter lite konstigt, men jag blir så less på folk som inte kan betala för sig.
Här kommer nån sorts särskiljning in som jag inte direkt kan definiera, men jag har inga problem att bjuda mina vänner eftersom de just är mina vänner.
Men igår så var det lite tvärtom olika.........ja du förstår.
Hälften av kvällen gick åt till att damerna skulle käbbla om vem som hade minst pengar och vem som inte kunde betala för att en stor stark var ju sååååå dyr.

Som uppföljning så gjorde vi en klassisk überfelbedömning och hakade på den sämre (i paritet till den yngre/äldre) som skulle fixa in oss på ett annat ställe. Säger inte var eftersom jag måste upprätthålla ett visst sken gentemot mina vänner, men hur som helst när vi kommer dit så visar det sig att hon bara kan fixa kön, inte inträdet.
Fuck all, 100 spänn är skit samma, men om man säger att man fixar allt så fixar man ALLT!

Jag önskar att jag kunde säga att allt blev bättre efter det, men som alla vet så kommer en olycka sällan ensam. Mörkt, dålig musik och bara skabbiga människor är inte ett vinnande koncept för en bra kväll. Så jag lägger benen på ryggen och flyr.
Bra val, ja. Men sen kommer de sista saltkornen i såret, DD.
DD, alltså drunk-dial vilket är mycket coolare än fylleringa.....i ordalag skall tilläggas, inte i realiteten.
Den enda behållningen jag har är att jag inte ringde "fel" personer och sa dumma saker för då hade vi haft en riktigt ångestfylld söndag.
Nu blev det bara vänner, men ändå.......

Det sjuka i det hela är att upplägget för kvällen var klockrent. Grilla, hänga med bra vänner, träffa bra vänner från jobbet inne i stan och det började bra förutom en cock-block på förfesten.
Aaaah, well, jag kommer leva efter devisen:
-Fuck it, jag drar på torsdag.