fredag, maj 25, 2007

Land of the free

Aaaah, en ljuv klunk Country time lemonade följde just upp en inte så ljuv klunk Vicks NyQuil. Förkylningen/allergin vill inte riktigt ge sig så det är en dag framför datorn idag.
Resonemanget är: 1 dag för att de följande ska bli bra. Inte kul att gå runt småsjuk hela tiden.

Flyget var lugnt förutom några saker och en besvikelse.

*Det var 5 kontroller på Arlanda. Nya jävulskapen är att man inte får ha flaskor med mer än 100 ml. i handbagaget, så sololjan och deon åkte ner i packningen. (I Philadelphia fick de sällskap av lite punch och nubbar)
Det ironiska är att punchen och nubben gick bra att ta med sig från tax-freen på planet.
*En stilla tanke på planet var hur fan de som är med i 10.000-metersklubben gör? Min teori är att det rytktet spreds av dvärgar för att på nåt sätt kompensera för de saker de inte kan göra pga längdkrav. Är man över 180cm och är med i den klubben måste man fan vara gymast eller EXTREMT kåt.
*I philly stod 3 saker ut. USA är sneakers/joggingskons hemvist, vilket är rätt ironiskt med tanke på hur folkhälsan ser ut i landet.
*Och på tal om skor så blev det mode. Amerikanerna har inget vidare sinne för mode.
*Smet in på Sbarros och tog 2 surpreme med en medium Mountain dew (bild kommer)
Brevid mig satte sig ett par i 65+ åldern för att intaga något som såg ut som kebabkött i ett korvbröd. Innan de åt knöt de varnadras händer och bad en bön. (Kanske att överleva måltiden, vad vet jag)
Inte för att jag är religiös, men jag hyser stor respekt för det.

Vid 9-tiden igårkväll var jag rätt stursk och kände mig inte alls trött. Pulsen var fortfarande hög och jag höll på att inkvartera mig. 1,5 timme senare hade jag inte ens kunnat hålla ögonlocken öppna för en teddy-klädd Izabella Scorupco. Slockande som ett ljus och sov i 11 timmar.
Idag har det var kurering med powerbreakfast, iced tea och lemonad.

Ska iväg och kolla UFC nu.

Chip!

Ps.
Jag höll på att glömma besvikelsen. DE TOG BETALT FÖR SPRIT PÅ PLANET OCH INGEN EGEN SKÄRM I STOLEN FRAMFÖR, UTAN KOLLEKTIVSKÄRM! JÄVLA FATTIGBOLAG!!!
Drinkarna kostade iofs bara 5$ (=35 kr), men som det sägs:
Det är inte pengarna Jonsson, det är principen.
Ds.