måndag, april 16, 2007

Vill jag ha en pizza med extra svårmod varje gång beställer jag det

Det har ju nu gått ett tag sen de första trevande orden skrevs i bloggen. Sedan dess har jag nog kammat av allt mellan himmel och jord....eller åtminstonde mellan Fältan och Humlan.

Under tiden har jag stött på vänner och kollegor som också gör detsamma. Flera av dem har jag dock tagit bort från mina browserfavoriter eftersom jag efter tionde gången av "Åh vad mitt liv är värdelöst" eller "Idag hoppade min hund Pepe på en gul gatsten" ledsnat på att läsa samma sak om och om igen.
Omväxling förnöjer och visst har väl jag också någon röd tråd, dock ej exakt samma ämne hela tiden. Men när allt kretsar kring samma sak hela tiden blir det rätt tradigt att läsa om det.
Ett undantag är mina vänner på http://www.soullounge.blogspot.com som skriver om musik. Det är dock nya låtar som presenteras, dvs nya ämnen.

Jag vill här bara klargöra att alla självklart har rätt att skriva om vad de vill. Men om din blogg inte är mångfasetterad har du med största sannolikhet förlorat en läsare. Å andra sidan kanske jag förlorat än fler genom denna observation? Men å andra sidan kanske någon uppskattar min ärlighet och utvecklar sin blogg.
Ärlighet varar längst, men jag tror jag portionerar ut den i för stora tuggor ibland. Får hoppas att denna är någorlunda lättsmält.

Keep on blogging in the "free" world!!

3 Comments:

At 1:13 em, Blogger max said...

Skön rubrik.

Gillar dina bloggar, du skriver så väl att jag blir chaockad många gånger. inte för att jag tror för lite om dig bara av ren beundran.

 
At 1:58 em, Blogger Martin said...

Right back at you man!

Även om det blivit liiite mycket fotboll på sistonde, men det känns också naturligt i slutskeded av CL och med premiären av Allsvenskan. Du måste visa hur man lägger upp video-bloggar....sjuuukt kul. (behöver även lära mig hur man länkar och lägger upp favoriter)

DIF spelar hemma mot Halmstad idag och jag ska inte gå.....jag kanske är medgångssupporter i alla fall? :D

 
At 5:16 em, Blogger max said...

Jag är fotboll.
:)

Du är inte på så många fotbollsmatcher så jag är inte förvånad. Du gillar ju skitsporten hockey bättre.

 

Skicka en kommentar

<< Home