fredag, april 13, 2007

Läs "the scientist"-bloggen innan du läser det här

Jo, det var ju så att jag började orera om lite allt möjligt för ett tag sen. (läs 10-50 min sen....not sure)
Tyvärr kan jag inte göra det som Max brukar säga till att jag borde göra - släpp det.

Jag vill nog mest perpetuate (vet inte det svenska ordet, men det betyder föra vidare, hålla vid liv, låta fortgå) min otillfredställdhet med att fått höra att jag verkar/är tillknäppt om mitt privatliv.
För vissa är det den naturligaste saken i världen att prata om hur deras förhållanden är, men för mig är det inte lika lätt.
Många vill alltid avlasta sig själva och sitt eget ansvar genom att säga att det beror på en utblivnade far.

Skeptisk by nature som jag är, så tror jag inte på Occam's razor (vet inte hur jag länkar ordet så jag lägger till länken rakt av)

http://en.wikipedia.org/wiki/Occam

dvs, jag tror inte på den lättaste lösningen bara för att den finns där. Tyvärr vill nog min far tro det, vad än det är som har gått fel enligt honom.
Jag tror nog mest att det handlar om evolution.

Fan, när jag var 20 och trodde jag hade stenkoll på allt så var jag ändå en novis pga den enkla anledningen att jag trodde att jag visste allt och inte lyssnade på någon annan.
Det om något är det största misstaget en person kan göra, dvs att inte lyssna på andra och tro sig själv vara allsmäktig.
Jag har på senare tid lyssnat på min far och tagit till mig det han sagt......dock med en nypa salt.

För mig har det också varit stigen till en lite högre nivå, genom att inte tro mig själv vara högst på skalan, utan att ha hittat en viss ödmjukhet gentemot......det mesta faktiskt.
Där vill jag dock tro att min nya livsglöd och glädje kommer ifrån. Jag har en annan klarhet men på ingalunda sätt rätt svar till allt som händer runtomkring oss.

För att runda av och beröra sakfrågan så kryper jag till korset och säger att visst, jag är inte direkt den mest öppna personen vad gäller privata saker.
Men om du hade samma rigida ståndpunkter, skulle inte du och förhållningssätt gentemot sådana saker?

Ah well, jag är gul, mår bra och vet att 2007 kommer bli ett fantastiskt år.
Samtidigt vet jag också att jag inte kan få det jag vill ha. Är inte det storhet nog så säg?
Och ja, jag kommer sluta med ett filmcitat, don't worry. Passande nog är det från en James Bond film, "Mannen med den gyllene pistolen .
Nick nack:
-Ah, Mr. Bond. So close, but yet so far away.