måndag, april 16, 2007

Sola och grilla.....men inte för nära grillen på bilen tack.

Först det tråkiga från helgen som gått. Vid 2 olika tillfällen, men på samma dag då jag cyklat rakt fram på en stor gata i Stockholm kommer det en bil i hög fart och tvärnitar inför en vänstersväng in i min körbana med ca 1 meter till godo. (högerregeln alltså)
Första gången blev en "va fan" och sen fortsatte turen.
Den andra skedde i korsningen Odengatan-Sveavägen där jag kommer från Odenplan. För er som kan Stockholm så förstår ni att jag ligger på hög växel i ca 50 knyck. Jag skrek rakt ut och sekunderna efter var riktigt skakiga.
En sak är säker i alla fall och det är att jag inte vill dö.
Så om du ser en silverfärgad Porsche, modell äldre, sparka på den och pys däcken.

Utöver dessa incidenter så har det varit en fantastisk helg. Det har inte varit någon större omväxling förutom sällskapet och vägen till båten.
Båten i fråga har äntrats med kall dryck (fre+lör öl, sön saft) och njutningen i solen har varit total.
Kronan på verket var den grillade middagen igår bestående av utskuren biff, tzatsiki, grillad tomat och pommes. Sååååååå jävla bra.
Underhållningen stod Fredrik och Tomas för med anekdoter från lördagens utsvävningar.

Så det stående receptet för en bra helg än så länge är:
*Kall dryck, företrädesvis öl
*Sol och värme
*Trevligt sällskap
*Boken "Världens bästa citit"
*En grill

Så enkelt, men ändå så svårt. Slutar med de citaten jag minns:

-Att träta med en kvinna är som att läsa en tidning i en storm.
FJODOR DOSTOJEVSKI

-Det är gött att leva, för då får en si hur det går.
Okänd svensk, men säkert smålänning

-Varje gång en kvinna tänker någorlunda snabbt så kallas det intuition.
Okänd

Lycka! Å, det är lätt. Det är bara god hälsa och dåligt minne.
ERNEST HEMMINGWAY

3 Comments:

At 1:12 em, Blogger max said...

Det är dessutom förbjuden vänstersväng från Sveavägen upp på odengatan. Jävla as!

Generellt så tycket jag iofs att de värsta syndarna i trafiken är cyklisterna som brister i respekt för lagar.

Du är nog undantaget.

 
At 1:53 em, Blogger Martin said...

Jag cyklar som jag kör bil, men som du säger, många cyklar riktigt illa.

Det kanske inte är så dumt att vi har vårt krångliga system med att ta körkort. Tänk vad många nötter som skulle köra bil istället för att cykla.

 
At 5:15 em, Blogger max said...

Å andra sidan så fler skulle lära sig lagar och förordningar om de tog körkort.

Två sidor att se det ifrån som alltid.

 

Skicka en kommentar

<< Home