torsdag, augusti 19, 2010

Gammalmodigt?

Jag kanske är lite snäv i vissa av mina ageranden.
Som det tidigare etablerats, är min gråzon rätt begränsad, men den växer så sakteligen.
Det som jag inte ser som en gråzon är när du har ingått ett muntligt avtal med någon.

För att ta ett uppenbart exempel först.
Du stämmer träff med någon som sedan inte dyker upp eller svarar i telefon.
Jag tolkar en överenskommelse att höras av via telefon vid ett senare tillfälle på samma sätt. Att då inte svara i telefon eller höra av sig samma dag eller åtminstone dagen efter med en förklaring är i min bok tämligen ohövligt.
Ditt ord och ditt agerande är det som definierar vilken sorts vän och medmänniska du är.
Frågan blir följaktligen huruvida en person är pålitlig eller inte.

Sedan har det uppdagats för mig att inte hela världen målar sin tavla med samma pensel som mig. Det som jag ser som viktigt anser en annan person trivialt.
Detta har jag full respekt för, men det får då också ses som en nivåsättare.

Word!