fredag, februari 13, 2009

Nostalgi

Ibland blir jag lite, helt otippat, nostalgisk.
Kanske inte en av de mest originella av tankar, men ändock en fullgod anledning att luta sig tillbaka och minnas det som var bra.
Många förknippar nog nostalgi med vemodighet. Tanken att inte få tillbaka det du en gång haft.
Visst vill jag gärna sätta mig på min höga häst och inte tänka så, men att förneka gamla stunder av glädje vore synd och skam. Men till en större del använder jag dem som en påminnelse av att glädje och framgång finns vid dina fingerspetsar om du bara sträcker ut dem.
Sen kan vi alltid dividera om vad som är glädje och vad som är framgång, men jag tolkar det som högst individuellt.

Min närmsta glädje till exempel är den, som jag vet redan nu, ofantliga goda brunchen som jag kommer äta imorgon.
Min närmsta framgång tror jag kommer stå i klar paritet till min glädje över frukosten.
Orsak-verkan. Boom.