lördag, december 20, 2008

Lite blandade tankar

Tro mig, jag försökte faktiskt undvika ämnet, men jag måste ändå kommentera den nya utredningen som regeringen startat hur man ska stävja våldet mot kvinnor.
Vad hände med att bara försöka minska våldet generellt?
Och jag vidhåller att så länge som en grupp människor skall skyddas mer än andra förblir de också betraktade som svagare.

Var och tränade igår och på den stationära cykeln står det "indoor bicycle".
Är det verkligen nödvändigt att förtydliga att en cykel utan riktiga hjul som står på en metallställning inte är en riktig cykel? Och om man ställer den ute på sin, tex veranda på landet, måste man ta bort klisterlappen eller?
Men varför behövs egentligen detta förtydligande?
Var det någon som kom in på träningscentrat, satte sig på cykeln och efter 10 minuters intesivt cyklande blev förbannad för att cykeln inte rörde sig? Det hela hände säkert dessutom i USA där mannen stämde ägaren för utebliven upplevelse på cykelturen.
På tal om det så ligger USA jäkligt bra till för en tur i sommar. Cykling på stranden, stanna till vid ett hak, ta en kall och flukta på utsikten. Ja....jag kan se det.....vividly!

Utropstecknet i svensk basket just nu är Helsingborg basket som spelar utan en enda importspelare. I denna era av sökande efter nästa stora nyförvärv har man en grund med duktiga MOTIVERADE svenska spelare, istället för trötta importer. Mycket stort.

Jag har börjat titta på The shield igen eftersom säsongsfinalen lämnade mig önskandes mer. En av mina favoriter all time. Vic Mackey är kung.
Bienvenido a la vida.