onsdag, november 19, 2008

Old friends

En person som jag trodde var borta för alltid har återinträtt i vardagen. Olivkvistarna är överflödiga och tiden har gjort sitt jobb.
Men det är med en tvehågsenhet som vardagen bemöts. Att sätta en etikett på det är svårt, men som min vän Reuben från England skulle säga:
-It's doing me head in.
Det var så länge sen helt enkelt och det är svårt att säga att det är samma person idag som för x antal år sen som jag pratar med. Fuck, jag är inte densamme som jag var för 2-3 år sen......

Det är ändå en omage till att minnet är viktigt. Det som var ens skötebarn ena dagen är nu kanske bara är en eftertanke vid en nyhetssändning. På samma sätt kan den som var din svurne fiende nu vara en person du bryter bröd och delar ditt sista vin med.

Hur som helst är jag glad över situation, misstolka inte detta faktum. Och kom ihåg - life is too short to be pissed off all the time.