fredag, juli 25, 2008

Vardagsbetraktelser

Jag satt på Skinnarviksberget för några dagar sedan. Jag kunde räkna till 12 byggkranar. Stockholm växer. Vet inte varför jag räknade dem. Det verkade relevant at the time.

Det stod ett rådjur på baksida av mitt hus förra veckan. Det kändes väldigt surrealistiskt.

När jag nämnt att jag fått en muskelinflammation i båda handlederna efter paddlingen har dessa två, och ENDAST dessa två, kommentarer kommit upp.
-Ja du börjar ju bli gammal.
-Borde du inte vara stark i handlederna, hö hö?
Och om du undrar så ja, jag har fortfarande problem såhär drygt en vecka senare.

Promenaden från mig ned till Fältan genom Tessinparken är en som jag börjat gilla.

Har ni tänkt på att det nästan alltid är någon bonnläpp från Armhåla, Dalarna som vinner storvinster på spel och lotter? Därför ser jag det högst otroligt och en konspiration mot oss som bor i storstan, speciellt innerstan att vinna högsta vinsten på lotter. Bara för att bevisa detta köper jag trisslotter då och då. 50 kr är högvinsten so far.

Jag undrar hur många som skulle klara ett smaktest där ett 50-, 100- och 500-kronors vin smakas av? Jag gissar på 15-20%.

Hur kan jag ha 11 gigabyte musik på min ipod, men ändå bara en handfull låtar som 5 personer kan enas om?

Får man hävda sig själv att vara smart? Jantelagen säger nej, men jag hävdar att man både får och BÖR göra det om man kan axla den manteln.

Om det inte skulle finnas pasta och köttbullar skulle min matsedel bli kraftigt decimerad.

1 Comments:

At 1:20 fm, Blogger max said...

vintestet skulle inte vålla några problem alls för mig när det gäller röda viner.

sån är jag, jag har koll och säger det rent ut.

Jag är dessutom smartare än de allra flesta och väldigt allmänbildad.

Ganska dryg är jag dessutom..

 

Skicka en kommentar

<< Home