tisdag, maj 13, 2008

Microsoft......detta ok

Jag.......hatar.......Microsoft!!!
Fokus för mitt hat denna gång - iTunes igen.

Nyligen bootade jag om min hårddisk vilket man bör göra då och då. Problemet med detta är att för att spara dina spellistor från iTunes (som då syncas till iPoden) måste du extrahera alla spellistor från din iPod, spara dem på en extern hårddisk för att sen göra nya spellistor i nya iTunes.
Problemet?

1) Att extrahera musik från iPoden är inte världsklass. "En kompis" gjorde det och hans iPod krashade straxt efter.
2) Det tar en djävulsk tid och fixande att lägga upp allt och i ordning igen. För även om du namnger spåren med siffror för att få dem i ordning så läser inte iTunes alltid det och lägger in lite som den vill.

Det går att synca iPoden mot iTunes, men det går inte att synca iTunes med iPoden och det är det som irriterar mig.
Satt igår kväll och fixade med det här. Sekunder blev till minuter. Minuter blev till timmar och när jag var klar var det natt.
Tekniken finns för att hjälpa oss sägs det. Well, om det med det menas att hjälpa oss närmare hjärtinfarkt och högt blodtryck så ja.

Jag ska aldrig mer boota om min dator........EVER!!!