onsdag, mars 12, 2008

Det skeva leendet.

First impressions last.
Detta får vi alltid inpräntat och till viss del stämmer det. Jag ser dock detta som något trångsynta människor gömmer sig bakom för att de inte är kapabla att skönja förändringar och förbättringar hos människor runt omkring sig.

Vad som hände mig var att en person i min närhet som jag träffar någon gång i veckan kommer in i rummet en morgon samtidigt som jag gäspar (klockan är ca 08.00) och fäller en kommentar om barnslighet och omognad.
Eftersom vi inte ses så ofta kan jag bara tolka det som att hon gör bedömningen på intrycket av en gäspning. Och visst ändrar vi inte på oss under ett decenium, eller hur?
Sen fallet jag inte in under hennes schablonbild av vuxen-hood som definieras genom en volvo, hund, radhus och minst 1barn. Det spär väl på det hela antar jag.

Jag kan inte annat än le åt faktumet hur trångsynt och rigid denna person är. När du fortfarande håller kvar vid samma bild av en person efter 10 år, vad säger det om din utveckling?
Ah well, vem vet, jag kanske fortfarande är en omogen spoling som inte får ihop några vuxenpoäng?

Någon som hakar på till Kos i sommar? Ljummen Schlibowitz med fruktsoda till alla!

1 Comments:

At 2:25 em, Anonymous Anonym said...

MMM...och Fahrenheit tack!

 

Skicka en kommentar

<< Home