söndag, mars 14, 2010

Obeslutsamhet

Det ligger där och lurar. Beslutet med stort B. Vissa saker, som att välja lunch, eller att välja en sorts dryck är rätt basala och den enda konsekvensen du egentligen kan vänta dig står i förhållande till om du väljer husmanskost eller indiskt.
Men beslut som har konsekvenser, ja se där blir det knivigare. Det är ju trots att allt så att du måste följa upp det du gör och med näven i vädret säga: Japp, det var jag som gjorde det.

Just nu har jag ett sådant beslut som ligger och lurar i vassen och som fortfarande ligger i för/emot-skålen.
Det är dock med ett visst ogillande som jag har det där och det är generellt inte något jag gör. Men men, stora beslut behöver stor research.
Jag återkommer när det börjar närma sig och vi får se vad resultatet blir.

Just do it....sometimes.