fredag, mars 06, 2009

Jag försökte hålla mig utanför, men så hördes ett droppljud

Ytterligare en gång har det runnit över.
Egentligen bryr jag mig inte om hela Viktoria ska gifta sig kommersen, men självklart har jag några tankar.
Som tidigare nämnt, är det en slump att de annonserar sin vigsel samma dag som ipred lagen klubbas igenom?
Varför detta ständiga prat om hur stort appanage kungahuset får? I helhetsbilden av Sveriges budget är det mikro managing utan dess like och jantelagen i sitt essä. Har du någonsin tänkt på vad alternativet till kungahuset är?
Med största sannolikhet en utökning av utrikesdepartementet med representanter som åker utomlands i PR-syfte. Vad klingar bäst, utrikes delegat Karl Gustaf Bernadotte eller KUNG Karl Gustaf Bernadotte. Säga vad man vill, men roylitet slår alltid lite högre.

Sedan kan vi ta det ytterligare ett steg längre och fråga hur mycket vi får tillbaka på alla turister som besöker Sverige och just Stockholm för att se kungahuset och Drottningholm?
Man kan flå ett får en gång, men klippa det flera gånger.

Till sist, en kommentar på Aftonbladets löpsedel idag fredag. Det är tydligen trubbel i paradiset eftersom Säpo vakternas ständiga närvaro tvingat Daniel att fria med dem närvarande. Om deras närvaro är så total att de inte kan få göra en sådan privat handling i fred, hur gör de då om de ska göra något ännu mer privat?
Känns som att Viktoria och Daniels "One night in Paris"-klipp inte är långt borta.