måndag, februari 04, 2019

Arne Anka, förvirring och förståelse

Det har tydligen gått ett tag sen sist då jag nyttjade detta forum. Vatten har obevekligt passerat under broarna, måsarna flyger än och dumheten kan trots vårt bättre vetande ta sina skalper...ibland. Jag har blivit varse om att livet passerar och även om jag var medveten om det förut, så är jag numera 100% icke blåögd. Eller ja, 95% i alla fall. On a long enough timeline, the survival rate of everyone drops to zero. (T.D) Men att en persons dumhet skulle ha sån inverkan på mig var oväntat även för mig. Jag trodde faktiskt att jag hade förberett mig bättre, men tji. Det ska sägas att jag fallit in villfarelsen att livet är perfekt och att såna saker som relationer och hälsa är sånt som du kan ta för givet, men jag är här för att berätta att du inte är perfekt. Din kropp är inte perfekt och sökandet efter denna perfektion är första steget till ditt förfall. Insikten och förståelse för detta kommer ifrån en serie av tråkigheter där motvinden till sist blev för stark och trots revade segel blev det slagsida. Visst är det flera olika händelser som lett mig hit, men en står ut pga. att den som gjorde det hade flera val att förmildra omständigheterna, men valde den absolut sämsta vägen. Och det är det som grämer/förargar mig att personen inte gjorde ett bättre val. Jag ville tro, min vana trogen, att personen var bättre än så, men eftersom jag är bilden av naivitet och godtrogenhet så lät jag denna person gå lös på mitt sinne och välmående....vilket grämer mig. Nu är jag på väg tillbaka, men det har varit dagar där jag på frågan: Hur mår du? bara velat svara som Eminems rad i den tunga låten "Rock bottom": When you're mad enough to scream but you're sad enough to tear. Jag ska dock ge en stor eloge till mina vänner, oavsett om de vet eller inte, de är en outtömlig källa av energi och glädje som jag på inget sätt tar för givet. Som sagt, hälsa, vänner, friskt sinne....ta dem inte för givet för en dag kan de vara borta. Så vad är summeringen och slutsatsen av dessa rader? Eftersom jag kan tyckas leva i ett enda långt citat istället för att vara originell så slutar jag med ett från, vad som enligt Imdb's röster är, världens bästa film...Shawshank redemption. Get busy living or get busy dying....and I ain't ready to die yet. #keepyaheadup2pac